Matelio norėjimai...
Niekam įdomus blog'as
Status update
    (2017-08-06 18:37:07)

Skrist, nors ir su turbo-propeleriniu oro lėktuviu, nėra baisiai įdomu, o ypač kai neturiu knygos kurią galėčiau pasiskaityt. Pradėjau krapštyt nosį ir žiūrėt visokias nuotraukas telefono aparatėly ir pamačiau, kad labai daug prieproginių nuotraukų apie Ivano vargus ir džiaugsmus yra prisikaupę. Sakau bus apie ką parašyt ir taip užmušt kokią valandą.

O tų naujienų šiais metais ne taip ir mažai. Ir šiaip, Ivano akcijos šiais metais pakilo labai daug. Dabar net pasiimu šitą mašiną savaitgaliais pasivažinėt, nes tiesiog smagu. O reikėjo tiek nedaug. Kokio tūkstančio eurų ir melejono valandų darbo ir melejono keiksmų.

Kai buvau sudėjęs hologenus po mašina, pamačiau, kad kai įjungi juos generatoris sako "I CANT TAKE IT ANYMORE" ir įtampa nukrenta iki 12 voltų. Su 12 voltų toli nenuvažiuosi, kai byloja patarlė. Aišku aš niekada nenaudojau tų hologenų apart diskotekos per kažkurį vasaros ratą, o kai varant TA reikėjo juos pašalint, jie taip ir nesugrįžo ant baltojo svajonių autobuso. Bet sėkla apie generatorių jau buvo pasėta į mano pasamonę ir nepraėjus net dviem metam (bet labai panašiai) aš jau spaudinėjau mygtukus G E N E R A T O R I S tarpas A N T tarpas P A R D A V I M O, paskui paklausė manęs ar turėjau omeny generatorius parduoda, sakiau jo. Radau golfinį generatorių už 20 eurų berods ar už penkiolika, neatsimenu tiksliai, bet svarbiausia, kad jis turėjo ŠIMTĄ DVIDEŠIMT AMPERŲ srovės padarymo galimybę. Teoriškai gal net virint išeitų pasijungus prie genero laidus. Nesvarbu. Nusipirkau. Nieks ten aišku netiko, niekas lengvai nepersidarė, bet nuo to tik įdomiau ir nepatikimiau. Praėjo dar pusė metų, surūdijo tas generatorius apaugo kažkokiais pelėsiais, kažkokiom kerpėm, aukštai ant lentynos padėtas, garbingas 120A generatorius kol aš subrendau tokiems darbams.



Patyrusio meistro akis iškart pastebėjo, kad škyvas ne visai tokiam diržui pritaikytas. Mano svajonė buvo platus diržas, bet kai atsirado nerūdijančio plieno išmetimas, svajonė tapo platus diržas ir šiek tiek mažesnis, kad tilptų platus diržas, nerūdijančio plieno išmetimo bakelis. Škyvus beveik be nuostolių sumainiau su kažkuriuo iš savo prastų generatorių kolekcijos.

Realiai rimtas neatitikimas buvo tik įtempimo auselė. Kadnagi jau turėjau galimybę pats snargliuot aliuminį su aliuminiu, tai paimiau ir nupjoviau tą auselę, tikėdamasis, kad man pavyks pačiam viską suvirint, ir kad laikys.



Kai virini bet ką su TIGu yra super duper svarbu, kad viskas būtų švaru. Čia pavariau su visokiais šepečiais ir turbinkėm, ir šepečiais ir drėlėm, ir skudurais, ir atsuktuvais, ir gremžtukais, ir ant galo dar su brazyvu nušveičiau kad būt plikas aliuminis. Tada pasiėmiau savo aliuminui dedikuotą volframo elektrodą, aliuminę kažkokią pridėtinę vielą, įjungiau mygelį į AC, pasukinėjau rankenėles kurios net nežinau ką reiškia ir sakau "Hello, Jody here, welcome to welding tips and tricks". Tada supratau, kad tikrai niekaip nepataikysiu privirint kur reikia, tai prisisukau tą generatoriaus galą kur turi būt generatorius, o auselę - kur turi būt auselė. prikabinau taškais keliais ir tada jau patogiai įsitaisęs snargliavau iš peties. Šiaip iš riešo reikėtų sakyt snargliavau, būtų daugiau tiesos, bet iš dainos žodžių neišimsi.




Viską surinkom, kur kliuvo biškutį pašmirgeliavom, uždėjom dirželį. Pasukinėjom variklį ir panašu, kad viskas vietoj ir veikia...



...išskyrus tachometrą. Tachometras neveikia. Nes nėra išvesta W terminalo iš generatories. Reikėjo išvest. Bandžiau kažką matuot ir glavot, nes W terminalas tiesiog prieš diodų tiltelį išvadas, duodantis kintančio dažnio signalą, kuris ant kažkokios turbūt RC grandinėlės priklausomai nuo dažnio duoda kažkokią įtampą. Ar gal koks keitklis stovi dažnio į įtampą, nelabai čia svarbu. Svarbu, kad pats neradau, nes ten viskas man cypė ir viskas atrodė, kad prieš diodų tiltą. Pagooglinau gerai ir radau išvadų schemas. Prilitavau jungtį, kad būtų galima žmoniškai atjungt viską.



Tiesa, čia nuotraukoj prijungta ne prie to terminalo (pirmas bandymas pačiam surast nebuvo labai sėkmingas). Teisingas terminalas yra išorinis kairesnis.

Variklis buvo iškeltas tam, kad nuvežt pavarų dėžę pas meistrus, kad jie įdėtų turbūt patį geriausia gyvenime Ivano upgreidą - greitą porą. Dapar galinis perdavimas pas mane yra 4.1, vietoj 4.8, tai reiškia, kad ko ne 20% greitesnė dėžė. Čia reikėjo nuo pradžios taip padaryt. Visai kitas važiavimas. Aišku, tam reikėjo galios daugiau, o aš žinojau, kad mano siurblio perrinkimas trupoutį tą galią riboja - čia ilga istorija su siurblio camplate`o aukščiu susijusi. Nusprendžiau būt rednekas ir rizikuot darydamas man būdingus sprendimus. PJAUT IR VIRINT.




Camplate`as buvo maždaug milimetru storesnis, nei orginalus ir dėl to visas kuro padavimo reguliavimas buvo pusiau kosmose. Nu siurbly milimetras yra maždaug kosmosas mano supratimu. Tai nupjoviau su dremeliu, pjūvis gavosi šiek tiek mažiau nei milimetras, gražiai pridėjau ir privirinau. Turėjau dar vieną siurblį, todėl be didelio širdies graužaties ėmiaus tokių avantiūrų. Po suvirinimo atrodo maždaug taip.




Siurblį surinkau atgal, atsukau varžtą kažkiek, kiek man atrodė, kad turėtų būt gerai, užpildžiau siurblį tepalu ir laukiau dėžės ir laiko įdėt motorą į busą.

Sako lauki lauki ir sulauki. Įdėjom su Laurikės pagalba tą motorą į mašiną. Sujunginėjom viską, sakom bus gerai. Užkūrėm. Užsikūrė. Buvo velniškai baisu, ar nenulūš ta siūlė, bet nenulūžo. Tačiau kai surinkau viską ir išvažiavau testdraivo daryt, tai galvojau kad jau viskas mašinai. Apie tą tepalą jau buvau spėjęs ir pamiršt, nes čia tik bloge skaitei prieš minutę, tarp siurblio perrinkimo ir išvažiavimo mėnesiais laiko praėjo. Žodžiu mašina važiavo super. Visisškai kita ir visiškai gyva. Dinamiška. Pilnavertis eismo dalyvis. Trauka superinė. Tiek tiek, kad kai paspaudi gazą, nebesimato nieko pro galinio vaizdo veidrodėlį - balti dūmai. Sakau šakės turbinai. Varo kiaurai tepalus. Nu bet sakau reik važiuot, nieko nebus. Paskui paaiškėjo, kad tiesiog tepalas šitaip dūmino. Užpyliau DMILES PLIUS dyzelio porą bakų ir baigės balti dūmai. Liko debiliškai daug juodų, bet čia prisukom siurblį ir irgi apsitvarkė. Mano viltys ir norai šiais metais susirast turbiną naują ir perrinkt motorą ir pamiršt tą beprotišką motoro keitinėjimo maniją.

Kai truputį patvarkėm Ivano galą, atėjo laikas pereit į priekį. Ten irgi subrendo dar viena sėkla, kad reikia mašinai rimtesnių - didesnių diskų ir būt gerai, kad jie dar ir ventiliuojami būtų. Čia nieko daug neišradinėjau, tiesiog turėjau kažkokius diskus nuo audinės, kurių skylės tiko, nuo dyno stendo pasiskolinau BMW E39 suportus, nes jie irgi geriau tiko, iš kolegos pasiskolinau stebulę, kad būt patogiau žaist dalykus, išsimatavau ką man reikia padaryt iš kažkokios faneros išipjoviau bandomą adapterį. Tada supaišiau viską su CADu, pora skambučių, pora savaičių ir aš jau lekiu pas tekintoją tekint diskų į wurth`ą pirkt varžtų.










Nepasakyčiau, kad pajutau kokį nors skirtumą tarp stabdymo, bet idėjiškai kolkas teisingiau atrodo. O atrodymas yra labai svarbu, norint džiaugtis savo mašina. Yra kažkoks standartas, kiek turi disksa užpildyt ratlankio vietos, nes kitaip atrodo negerai, tai dabar aš jau tenkinu šitą standartą. Gal ateity pakeisiu ir stiprintuvo pūslę. Važiuojant vienam stabdžių ir standartinių pilnai užteko, bet prisikrovus žmonių, norėtau truputį daugiau stabdymo jėgos.

Kai mašina vėl tapo važiuojanti, jau galima ir išvis žaidimais užsiimt. Centrinis užraktas pvz. Tas kur buvo seniau buvo padėtas geroj vietoj, ir per prapuvusias skardas ant jo prilijo, užtrumpino, iškrovinėjo akumą, neveikė - buvo peno padaryt išvadoms. Padariau, padėjau kitoj vietoj, kur turėtų nelyt ant jo. Dar ant viršaus uždėjau stiprintuvą garso - visai stogas. Centrinis, mano supratimu, turi būt normalus centrinis. Viską rakint. Nes prieš tai tai buvo užraktų asorti Ivane. priekines užrakindavo centrinis, šonines užspaust iš vidaus reikėjo, bagažinę su rakteliu. Nei šis, nei tas. Nuotraukos, deja, beliko tik iš šoninių durelių kontaktų bloko dėjimo, ir tai tik kelios, bet padariau visas duris ir bagažines. Bagažinėj buvo ypač daug kūrybos, nes orginalios spynelės su centriniu neturėjau ir neradau pirkt, tai reikėjo improvizuot šitą. Pavyko tiek improvizuot, kad jei užrakintasu centriniu, tai jau niekaip bagažinės su rakteliu neatsirakinsi. Su šoninėm durim irgi molio primaliau - pasirinkau kontaktų vietą ties pačia spyna. Tai ten reikėjo pamodifikuot dalykus truputį, bet viskas padaroma. Tiesa, kontaktai patys visai ant krašto stoikės įdėti, reikėjo šiek tiek atkelt juos ir t.t. Nu toks biški žaidimas, bet gavosi visai neblogai, jei iš toli žiūrai.







Tęsiant smulkmės temą - pas mane, kaip ir pas daugelį, orginalus elektroninis laikrodukas išbėgęs ir nerodo nieko. Ieškojau pirkt panašaus dydžio kokio kinietiško skaitmeninio laikroduko, kad įdėt į jo vietą, tai atsiuntė truputį per didelį, nei aš norėjau, tad kolkas jis gyvena ant viršaus. Užsisakiau dar vieną, kuris tikiuosi bus reikiamo dydžio - tada išimsiu išbėgusį laikroduką ir įdėsiu neišbėgusį ir bus čiki piki.




O prie to pačio ir neveikiantį skydelio apšvietimą padariau į LEDinį. Liko dar susitvarkyt, kad temperatūrą normaliai rodytų ir nemirgsėtų pastoviai kaip pašėlęs vandens lygio lempukas.




Kadangi čia jau tos beletristikos prirašiau užtektinai, tai dar uždėsim kaupą ir parašysim apie vieną iš didžiausių buvusių Ivano gėdų - priekines groteles. Priešistorė byloja, kad padariau avarija ir sukūliau orginalias, tada nupirkom iš senukų tinkliuko ir padarėm tokias ryškiai per retas ir gana gaidiškai atrodančias groteles. Su jom važinėjom penkis metus ir bėdos didelės niekam nebuvo. Tada sutikom velnią Arūną iš Radviliškio ir pasakė, kad jam pempė nusileido pamačius groteles. Mane nuliūdino Arūno jausmai ir taip buvo pasėta dar viena sėkla į passamonę, kuri irgi ne taip senai buvo sudaiginta. Tas pats Arūnas man padovanojo padrožtas rundinų lempų groteles. Dovanotam arkliui į dantis nevisada žiūrai, tai aš mielai jas priglaudžiau ir po kokių trijų mėnesių išsitraukiau iš rūsio. Nuvaliau jau tradicija tapusius pelėsius ir kerpes, kažką pamatavau ir traukiau turbinkę pjaustyt. Pas mane lempos keturkampinės, tai rundinų lempų vietos grotelėse netiko, ir per siauros ir per bet kokios. Kadangi nelabai norėjau ir ženklo ant grotelių, o ir groteles reikėjo pasiaurint ir simetriškai viskas turi būt, nu tai patys supratot kurią dalį iš grotelių išpjoviau. Jei nesupratot, vat jums nuotrauka.



Galėjau, tik truputį ir daugiau išpjaut, nes visgi šiek tik per arti grotelės prie lempų yra, bet čia dar ne pabaiga. Pradėjęs kūrybą, taip lengvai jos nebaigsi. Nupjoviau ir tuos galus kur aplink lempas turėtų būt, išpjausčiau iš senų grotelių apvadus, su kniedėm, klijais ir lituokliu viską į vieną vietą būriau, kur trūko mėsos - su epoksidiniu plastelinu pavariau ir va - prašom - rezultatas. Dar viską nudažėm ir su zateškėm į vietą pastatėm.




Apie saliono persiuvimą jau rašiau, bet ten tikrai neminėjau, kad ir sugedusias apšyfkes aptraukėm. Čia matosi šoninių durų ir bagažinės aptraukimo klijavimo procesas. Nuotraukoje yra nufotografuotas ir klijų kvapas. Prie to pačio pakeičiau ir fiksatorius - nebekrenta bagažinės apšyfkė ant galvos.




Kai busas jau atrodo, kaip busas, kartais leidžiu sau paišdykauti ir nuvažiuoju prie tikrai gerai atrodančių mašinų. Čia buvo vabalų susitikimas Vilniuje, Medininkų pily berods. Na čia jau antra susitikimo dalis, tai prie manęs prisiplakė ir vienas iš geriausių busų Lieuvoj - pono Donato westfalia california.



Jei kas pasimetėt, tai mano busas be tos palapinės ant stogo, o tas piktas ir dešinėj nuotraukos pusėj. Kolkas darbai su busu yra pristoję, nes nusipirkom dar vieną bėdą ir rūdžių tėvą passatą, tai reikia jį ruošt B2B raliui į afriką. zum zum, o dėl Ivano ateities, tai labai jaučiu, kad ateina laikas pagaliau ką nors padaryt su per aukštu buso galu ir per skystais priekiniais amortizatoriais. Idėja yra pjaut šarano priekines spyruokles ir susukt galus, kad būtų plius minus kaip ir buso, antra idėja užsakyt gamyt Lietuvoj, tada amortikų tepalą į kokį tirštesnį pakeist, o galiausiai turbūt kalėdų arūnas atsinešiu sau dropkitą su normaliais amortikais ir normaliom spyruoklėm!

Vardas

Komentaras

Apsauga nuo botų

2008 @ MaTeL1S